На допомогу магістрантам в організації і проведенні асистентської практики "Аналіз заняття"

Аналіз лекції
з курсу «Основи образотворчого мистецтва з методикою
викладання в дошкільних навчальних закладах» на тему «Архітектура»,
 проведеної кандидатом педагогічних наук, доцентом
НПУ імені М.П. Драгоманова Галиною Вікторівною Сухоруковою.
  
   Під час проведення лекції по темі «Архітектура», викладач спиралася на вже набуті студентами знання про різні види мистецтва, і особливе місце архітектури у «Великій сім’ї мистецтва».
   Починаючи лекцію, викладач повідомила тему, план, якому слідувала на протязі усієї лекції, вказала, яку основну і допоміжну літературу можна використовувати, опрацьовуючи дану тему. Завдання для самостійної роботи давались по ходу лекції та після іі завершення.
   Головний акцент робився на професійну мотивацію: «Для чого архітектура вам потрібна?», «Яким чином можна архітектуру трансформувати у різні види образотворчої діяльності?», «Що надзвичайно важливо для усвідомлення студентами значення даної теми у їх майбутній професійній діяльності».
   Викладач ще на початку лекції наголосила на тому, що тема нелегка, буде зустрічатися багато нових категорій, яку потрібно відмітити для кращого запам’ятовування.
   Галина Вікторівна активізує мислення студентів, ставлячи такі запитання: «Чому?», «Як ви думаєте?», «Наведіть приклади». Зосереджує увагу на головному: «Відмічаємо собі. Підкресліть це слово». Для кращого сприйняття матеріалу студентами, лектор вдається до такого прийому, як порівняння, наводить приклади із повсякденного життя, з побуту (казка про трьох поросят, Будинок з химерами архітектора Городецького, архітектурний дизайн побудови університетів у містах України).
   Під час лекції студенти змогли дізнатися про функції, типи, засоби виразності архітектури. Викладач вдалась до використання показу архітектурних форм з допомогою інтерактивної дошки, мультимедійного демонстрування, розповіла цікаву, повчальну легенду, приводила приклади із життя.
   Якщо студент відволікався, викладач ставила йому навідне запитання по тільки що приговореному матеріалу, щоб зосередити його увагу.
   Висока працездатність студентів на лекції забезпечувалась за рахунок високого професіоналізму викладача, диференційованого підходу до студентів, логічним взаємозв’язком між частинами лекції, раціональним розподілом часу. На лекції розв’язувались у взаємозв’язку освітні, виховні розвивальні завдання.