Історія кафедри

Кафедра менеджменту та інноваційних технологій дошкільної освіти була створена 31.01.2008 р. під час реорганізації відділення педагогіки дошкільної освіти Інституту педагогіки і психології Інститут розвитку дитини в Інститут розвитку дитини. Згодом, згідно наказу ректора НПУ імені М.П. Драгоманова (№ 745 від 16.12.2013р.), її було перейменовано на кафедру менеджменту та інноваційних технологій соціокультурної діяльності.

mitskd_kol

На фото (зліва направо) верхній ряд: Дудка Т. Ю., Родінова Н. Л., Кислицька Ю. О., Коржук О. С., Поліщук К. М.; нижній ряд: Лисакова І. В., Репетій С. Т., Загарницька І. І., Волощенко Н. О., Левінець Н. В.

Від початку свого існування кафедра працює як сучасний науково-методичний і просвітницько-організаційний центр професійної підготовки фахівців для сфери менеджменту соціокультурної діяльності та галузі дошкільної освіти. Професорсько-викладацький склад кафедри задіяний у підготовці студентів за такими спеціальностями: дошкільна освіта (спеціалізації: Сімейне виховання; Початкове навчання; Практична психологія; Іноземна мова; Логопедія; Здоров’я людини; Правознавство); менеджмент соціокультурної діяльності: (спеціалізації: Культурно-дозвіллєва діяльність; Туризм; Редагування).

У складі кафедри працюють викладачі: доктор філософських наук, професор Наталія Василівна Кочубей; кандидат педагогічних наук, доцент Ірина Василівна Лисакова; кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Валентинівна Левінець, кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Юріївна Дудка, кандидат філософських наук, викладач Андрій Петрович Гриньків, кандидат історичних наук, викладач Наталія Леонідівна Родінова, кандидат психологічних наук, доцент Світлана Тимофіївна Репетій, старші викладачі: Наталія Олександрівна Волощенко і Катерина Миколаївна Поліщук та асистенти Ольга Сергіївна Коржук і Вікторія Валеріївна Семенюк. Від моменту створення кафедру очолює доктор філософських наук, професор Ірина Іванівна Загарницька.

Провідними принципами діяльності кафедри менеджменту та інноваційних технологій соціокультурної діяльності протягом часу її існування стали фундаментальність і висока якість професійної підготовки, єдність навчання і дослідницької діяльності, інтеграція у вітчизняний та світовий науково-освітній простір тощо.

Враховуючи поєднання в діяльності кафедри двох напрямів професійної підготовки майбутніх фахівців, основними елементами забезпечення якості цього процесу є:

  1. пошук творчо обдарованої молоді;
  2. високопрофесійна викладацька діяльність;
  3. сучасні навчальні плани з гармонійним поєднанням вимог нормативних документів та потреб ринку;
  4. широке коло баз практики для вдосконалення професійної майстерності студентів;
  5. партнерська співпраця між кафедрою і зарубіжними та вітчизняними закладами освіти та установами культури;
  6. насичене культурне життя і творчий розвиток студентів;
  7. сприяння працевлаштуванню випускників;
  8. професійна підтримка випускників тощо.

Колектив кафедри творчо працює над виробленням свого оригінального підходу до наукової і викладацької діяльності. Представлені на кафедрі освітні програми спрямовані на створення в Інституті атмосфери вільного діалогу і партнерства молоді з провідними вченими і педагогами, стимулювання прагнення студентства до професійного самовдосконалення і творчої самореалізації, забезпечення конкурентоздатності майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності та працівників галузі дошкільної освіти як в Україні, так і за її межами.

Протягом останніх років кафедра разом з іншими підрозділами Інституту розвитку дитини щорічно організовує та проводить: міжнародну науково-практичну конференцію «Сучасне дошкілля: реалії та перспективи», міжнародну науково-практичну конференцію студентів та молодих учених «Дитинство. Освіта. Соціум», всеукраїнський науково-методичний семінар «Інноваційні технології в дошкільній освіті України», міжнародну студентську дистанційну конференцію «Наукові пошуки ХХІ століття: молодіжний вимір» тощо.

На кафедрі налагоджені плідні зв’язки з найкращими вітчизняними і зарубіжними вищими навчальними закладами та науково-дослідними установами, зокрема: Інститутом психології імені Г. С. Костюка НАПН України, Інститутом обдарованої дитини НАПН України, Інститутом проблем виховання НАПН України, Інститутом педагогіки НАПН України, Білоруським державним педагогічним університетом імені М.Танка, Литовським університетом освітніх наук, Педагогічним університетом імені Комісії народної освіти в Кракові, Університетом «Гоце Дельчев» (Македонія), Університетом Градіц Кралове (Чехія) тощо.