Вітаю всіх учасників і гостей форуму секції"Інноваційні технології розвитку дитини в контексті багатовимірності освітнього середовища"! Як модератор секції, хочу висловити вдячність авторам, які представили результати своїх наукових і практичних здобутків на сайті конференції. Їх актуальність, змістовність, різноаспектність дозволяє окреслити основні змістові напрями, які визначилися у нашій секції. Зокрема, це компететнісний підхід, який за поглядами Л. Воронецької (Білорусь, Мінськ) має бути покладений в основу процесів соціалізації і адаптації дитини, формування соціальної компетентності, як якісної характеристики підготовленості дитини до самостійного життя. Ця позиція нашої колеги з Білоруського державного педагогічного університету імені Максима Танка співзвучна науковим поглядам українських вчених, розробників нової редакції Базового компонента.Так, за висловом А. Богуш, компетентнісний підхід якнайповніше віддзеркалює сутність модернізації процесів у сфері освіти. За компетентнісним підходом, педагог у кінцевому підсумку має не тільки дати дитині певну суму знань, умінь і навичок, а й сформувати компетенції. У рамках своєї статті Л.Воронецька торкається ще одного актуального питання, а саме: необхідність моделювання розвивального освітнього середовища. Свою позицію стосовно моделювання здоров'яберігаючого середовища, його функцій і пріоритетів здоров'язберігаючої діяльності розкрила Н. Левінець і запросила до активного обговорення цієї проблеми. Слід зазначити , що поставлена Н.Левінець проблема знайшла відображення у матеріалах Н. Лісневської, М.Колесніченко. На необхідність моделювання превентивного простору дошкільного навчального закладу звернула увагу Н. Пихтіна.Як центральну змістову тему нашої секції, хочу визначити організацію дитячої діяльності, що виявило єдність поглядів психологів Т.Піроженко, С.Ладивір (див. матеріали секції 3) і педагогів. Зокрема, Г. Сухорукова обгрунтовує у своїй статті дитяче експериментування як засіб розвитку творчості дитини в образотворчій діяльності. На важливість організації пошуково-дослідницької діяльності і необхідність моделювання розвивального середовища вказують автори З.Суддя, Н. Пастушенко. Через призму поняття інтеракція розглядає питання організації мовленнєвої та образотворчої діяльності дітей В. Баранова. Вважаю необхідним виділити ще такий важливий напрям, який було визначено і розкрито у статті Т. Степанової про компоненти і чинники формування змісту освіти. Зокрема, науковець визначила різні рівні формування уявлень про зміст освіти, представила структуру змісту загальної освіти. На необхідність наступності та перспективності в дошкільній та початковій освіті звернула увагу Л.Горгош. Водночас, не можливо представити секцію інноваційних технологій без матеріалів практичних працівників, оскільки саме вони підтверджують їх дієвість, практичну значущість. Хочу особливо відзначити досвід лікувально-відновлювальної роботи з дітьми, який представлено в матеріалах ДНЗ № 28 "Горобинонька", вчителя-дефектолога ДНЗ №755 м. Києва Коломійченко Н., практичного психолога ДНЗ № 30 м. Шахтьорск Славнікової Ж., вихователя Силенко Н.
Шановні учасники і гості форуму, ваші коментарі до викладених матеріалів, думки з приводу проблематики інноваційних технологій розвитку дитини важливі як у форматі обміну науковим, практичним досвідом, так і для визначення змістового стрижня резолюції конференції. Очікуємо Ваших пропозицій. З повагою І.І.Луценко.